Sunday, September 23, 2012

はじめまして!

はじめまして!わたしは ワン です。

わたしは プリンストンだいがく の がいくせいです。さんねんせいです。

わたしは カナダでうまれました。カリフォルニア からきました。

どうぞよろしく!

Anyway, here are my goals for PE exercises:

Goal:
- To speak with a more natural and coherent rhythm without having to think too much about how to say certain words.
- To be able to imitate correct rhythm
- To read hiragana fluently
- To expand my vocabulary

Activities:
- Listen to the recordings and repeat after it without looking back at the ひらがな.
- Practice hiragana without looking at the hiragana chart.
- Do shadowing 10 minutes a day
- Go to Japanese language table once a week!
- Talk to my Japanese friends in Japanese and learn more useful expressions. Afterwards use them in my blog and try to use less English!


7 comments:

  1. はじめまして。Yoonhaです。
    Yayyy nice to meet you, online Wang San!! We're in this together yo<3

    ReplyDelete
  2. So you have some Japanese students, which is very good! Also, what would you like to shadow? Dialogues in textbook?

    ReplyDelete
    Replies
    1. しばた せんせい!

      Dialogues in textbook. Yes I have Japanese friends! For the first week, all I said to them was はじめまして。。。どうぞよろしく even though I already met them ;)

      Delete
  3. はじめましてワンさん! We can go to the Japanese table together. Best of luck with the semester!! ^^

    ReplyDelete
  4. はじめまして! わたしはノートルダムだいがくのがくせいです。コニチェックです。 Good luck with your Japanese!

    ReplyDelete
  5. はじめましで。ウェンです。わたしはノートルダムだいがくのがくせえです。どうぞよろしく。がんばっで to your にほんご!!

    ReplyDelete
  6. はじめました。フーです。 香港からきました。ぷりんすとんだいがくのだいがくせいです。にねんせいです。 せんこうはこくさいかんけいです。どぞよろしく。

    ReplyDelete